Nu-ti dau voie sa mai vorbesti, ai inteles??…   Leave a comment


ROmanian Apocalypse_13Apostol BOLOGA se uita in ochii scinteietori ai generalului cu o seninatate care il minuna pe el insusi. Se simtea insa hotarit si neclintit, ca in asalturile cele mai napraznice. Acuma se incapatina sa convinga pe dusman, desi intelegea bine ca silintele lui sint de prisos. Se pomeni vorbind calm, fara umbra de emotie sau sovaire, parca-ar fi discutat cu un camarad binevoitor:

– Excelenta, am constiinta ca douazeci si sapte de luni am luptat asa incit sa pot sta cu fruntea in sus in fata oricui. Nu mi-am cintarit niciodata datoria. Mi-am daruit tot sufletul si tot entuziasmul. Azi insa ma aflu intr-o imposibilitate morala…

Generalul se cutremura, ca si cum i-ar fi implintat o spada in piept. Ochii i se aprinsera si lucira ca otelul. Se repezi furios la BOLOGA, cu bratele ridicate si zgircite, gata sa-l zdrobeasca, racnind:

– Ce?… Imposibilitate morala?… Ce vorbe sint astea? Cum indraznesti?… Eu nu cunosc asemenea fleacuri, care ascund pur si simplu lasitatea unor oameni fara sentimente patriotice!!. Nu cunosc, intelegi?… Nu vreau sa cunosc!!…

Apostol cauta sa protesteze, dar generalul ii reteza avintul, congestionat de minie:

– Nu-ti dau voie sa mai vorbesti, ai inteles?… Fiecare cuvint al dumitale ar merita un glonte! Gindurile ce se ascund in dosul vorbelor dumitale sint criminale… Intelegi?… Criminale!… O, o !… Va sa zica asta ti-e vitejia?… Uite pe cine am propus eu, pentru medalia… de aur!… Poftim!… Medalie de aur!… Glonte, nu medalie…

Lasă un răspuns

