Ina Simona CIRLAN – Aphophis, asteroidul de Cocorăşti…   4 comments


Aphophis, asteroidul de Cocorăşti…

Ina Simona CIRLAN

– Rodica, lasă, dragă, cartea aia deoparte! Uite, vezi c-am avut dreptate? Nici vorbă de ploaie. Soare, aer, verdeaţă, trei cartoane de mititei şi noi doi în colțișorul ăsta minunat. I-auzi cum ciripesc păsărelele…
– Nu ciripesc, Nae, croncăne. Unde-ai văzut, tu, ciori să ciripească?
– Lasă, dragă, ciorile-s cu treaba lor, uite colo, nişte vrăbiuţe. Vreascuri uscate să căutăm şi-un cântec vesel să cântăm, tra-la-la…
– Vaaai, Nae, vai, nenorocire!
– Nu-mi spune! Ai uitat micii!
– Nae, nenorocire îţi spun! Cât e ceasul?
– Să tot fie trei, până-am făcut plinul, până am urcat dealul, până-am coborât valea…
-Trei… şi data, ce dată e azi?
– Trei, trei august, prima zi de concediu, dragă, ai uitat? Ce ţi se întâmplă? Te-ai lovit la cap, ţi-a intrat ceva în ureche?
– Năicăăă…
– Au! Nu striga, dragă, sunt aici. Uite, cu-cu, cu-cu! Mă vezi?
– Vine, peste jumătate de oră, vine!
– Eram sigur! Ai chemat-o pe maică-ta!
– Asteroidul vine, Nae! Ne găseşte…
– Ei, cum o să ne găsească, dragă, n-am spus la nimeni unde plecăm.
– Ne găseşte, Nae, ne găseşte şi-n gaură de şarpe, nu pricepi?
– Nu.
– Nae, ce e un asteroid?
– Pe mine mă întrebi?
– Pe tine, mai vezi tu alte anima viva, pe aici?
– M-am săturat! De când ai fost la soră-ta în Italia, nu faci decât să mă jigneşti…
– Nae, n-avem timp de orgolii, asteroidul ăsta e pe traiectoria pământului şi-o să-l lovească fix peste douăzeci şi cinci de minute, înțelegi?
– Ete! Da’, de unde ştii tu, dragă, ce-o să facă asteroidul. Vă-ntâlniţi?
– Asteroidul ăsta e un bolovan, Naeee! Ai ochelarii? Ia, citeşte aici!
– Ce să fac dragă cu ochelarii, la grătar? C-am zis şi eu, mă duc: servesc o bere, mănânc un mic, aer curat, scot bancheta de la maşina şi trag un pui de somn,…
– Bine. Îţi citesc eu, ascultă: ” Familiile de asteroizi se nasc din ciocnirea unui asteroid gigantic cu o planetă sau cu alte corpuri ceresti. Daca, de exemplu, asteroidul-părinte se ciocneste de Jupiter, copiii sai, numiti geoasteroizi, vor bombarda Luna si Terra, cu efecte devastatoare, în circa 2 milioane de ani…”
– A, păi vezi, ehe, ce atâta grabă?
– Păi tocmai aia e, Nae, c-a trecut.
– Să fie sănătos atunci!
– Timpul a trecut, Nae, timpul. Astăzi, la ora trei şi treizecişicinci de minute, se împlinesc exact două milioane de ani de la ciocnire şi-un copil din ăsta va ciocni pământul.
– Pfui, drace! Dacă asta nu-i ghinion atunci, ce-i? Scap de soacră-mea, de cumnată-miu, de Lică, de datorii la bloc, vin să servesc şi eu o bere şi să mânânc un mic, exact, după două milioane de ani.
– Of-of, ce nenorocire!
– Nu plânge, Rodico, nu plânge… poate nu e adevărat…
– E adevărat, au spus şi la Otv, Nae.
– Serios?
– Da, îl aşteptau să intre în direct, ca pe fantoma Cătălina.
– Ei, păi vezi? Fantoma n-a venit, n-o să vină nici asteroidul, nu-s serioşi.
– Dar ce vină are domnu’ Dan, dragă, fiecare e liber să facă ce vrea, nu te poţi băga peste liberul arbitrul al nimănui!
– Păi şi asteroidul ăsta are?
– Ce să aibă?
– Arbitru’ de ăsta …
– Păi, de unde să aibă, doar vine din spaţiu, n-are.
– Asta înseamnă că se duce la emisiune?
– Ştiu şi eu! E un bolovan, Nae,
– Şi ce? N-ai mai văzut bolovani la televizor?
– Ei şi tu acuma!
– Ş-apoi unde e Bucureştiu’ şi unde-s Cocorăştii? Dacă se duce acolo, nu poate să ajungă aici. Oricât o fi el de asteroid, nu poate fi în două locuri deodată! N-am dreptate?
– S-ar putea să ai…
– Sigur că am! Ştii cum se zice: morţii cu morţii, bolovanii cu bolovanii dar micii fără muştar şi bere, n-au niciun chichirez. Hai, să facem repede focul, mâncăm şi deseară ne uităm la reluări să vedem care-i treaba cu asteroidul.
– Poate nici n-o să cadă, mai ştii?

Până in acest punct, ascuns in spatele unui stejar, asteroidul Aphophis trase cu ureche la conversaţia celor doi. Apoi, bruc, c-un scurt moment de rotire în jurul cozii şi o motivaţie cu siguranţă mai mare decât forţa gravitaţională, Aphophis o zbughi spre înaltul cerului, acolo, de unde venise.

Nu vom şti niciodată ce l-o fi făcut să-şi schimbe traiectoria, nu vom şti nici dacă a plecat să-şi caute liberul arbitru sau sufletul pereche dar putem consemna în aceste rânduri, un lucru cât se poate de clar: omenirea a fost salvată de doi români, trei cartoane di mititei şi-o navetă de bere.
Eh! Câţi alţi eroi neştiuţi n-or fi printre noi!

4 responses to “Ina Simona CIRLAN – Aphophis, asteroidul de Cocorăşti…

Subscribe to comments with RSS.

  1. Excelent!

    Și superbă și imaginea…

  2. Nu incetezi sa ma surprinzi…
    Seara lina pe sufletul tau, Andrei…

Lasă un răspuns

